στρατηγική στα social media

Στρατηγική στα Social Media

Η στρατηγική στα Social Media είναι κάτι που ακούμε συχνά τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι λογικό. Εξάλλου τα Social Media αποτελούν πια εργαλείο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.


Τα Social Media έχουν καταβάλει ένα μεγάλο μέρος του επιχειρείν. Αυτό δηλαδή σημαίνει ότι πλέον οι περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν σε μια καλή εικόνα στις διάφορες πλατφόρμες των μέσω κοινωνικής δικτύωσης.  Ωστόσο, αυτή η παρουσία δεν θα πρέπει να γίνεται χωρίς την κατάλληλη στρατηγική.

Γιατί χρειάζεται η στρατηγική στα Social Media;

Όταν θέλουμε να αναπτύξουμε τα Social Media της επιχείρησής μας, αυτό θα πρέπει να γίνει με πλάνο και στρατηγική. Είναι ωραίο στους δικούς μας λογαριασμούς και να ανεβάζουμε περιεχόμενο όποτε το επιθυμούμε. Για την επιχείρησή μας όμως θα πρέπει να ακολουθήσουμε διαφορετική τακτική. Μέσω λοιπόν της σωστής στρατηγικής θα δούμε την επιθυμητή άνοδο του κοινού μας και κατ’ επέκταση των πωλήσεών μας.

Ποια είναι η κατάλληλη στρατηγική στα Social Media;

Διερευνούμε το κοινό μας

Είναι απολύτως σημαντικό να δούμε τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού μας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταλάβουμε ποιο είναι το κοινό μας. Είναι κυρίως άντρες, γυναίκες ή παιδιά και έφηβοι; Ζουν σε πόλεις ή επαρχίες; Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν; Αυτά τα ερωτήματα είναι εύκολο να τα απαντήσουμε με τα διάφορα εργαλεία όπως το Google Analytics.

Πράττουμε βάσει δεδομένων

Αυτό σημαίνει ότι αφού καταλάβουμε ποιο είναι το κοινό μας, διαμορφώνουμε όλη την παρουσία μας στα εκάστοτε δίκτυα σύμφωνα με αυτό. Εν ολίγοις, αν στο Facebook της επιχείρησής μας αλληλεπιδρούν περισσότεροι άντρες χρήστες και στο Instagram περισσότεροι έφηβοι, τότε και το περιεχόμενο σε αυτά τα δίκτυα θα πρέπει να είναι ανάλογο.

Μελετάμε τον ανταγωνισμό μας

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας. Τι προσφέρουν στο δικό τους κοινό; Αν δούμε αυτό, εύκολα μπορούμε να βρούμε ποιο είναι το δικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα. Δηλαδή, να εντοπίσουμε τι είναι αυτό που κάνουμε εμείς καλύτερα ή τι καινούριο και διαφορετικό προσφέρουμε.

Δημιουργούμε πρωτότυπο περιεχόμενο

Και φτάνει η στιγμή που πρέπει να postάρουμε περιεχόμενο. Καλό θα είναι να δημιουργούμε όσο το δυνατόν πιο συχνά πρωτότυπο περιεχόμενο. Έτσι το κοινό μας θα περιμένει με ανυπομονησία να δει την επόμενη δημοσίευσή μας. Επίσης, μπορούμε να ζητάμε από το κοινό μας να αλληλεπιδρά με τις δημοσιεύσεις μας. Ακόμα και ένα απλό like μετράει ιδιαίτερα θετικά. Ακόμα καλύτερα αν καταφέρουμε να ξεκινήσουμε και διάλογο με το κοινό μας.

Ακούμε το κοινό μας

Η σωστή στρατηγική στα Social Media θεωρεί απαραίτητο να ακούμε το κοινό μας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να ακούμε μόνο αυτά που λέει ή ζητάει το κοινό μας, αλλά και όσα δεν λέει. Για παράδειγμα, αν μια δημοσίευσή μας δεν πήγε καλά, πρέπει να αναζητήσουμε και να βρούμε το λάθος. Τότε προχωράμε στο να το διορθώσουμε και να προσθέσουμε βελτιώσεις. Και βέβαια, όταν το κοινό μας μας αφήνει σχόλια είναι σημαντικό να απαντάμε πάντα με ευγένεια, ακόμα και σε αρνητικά σχόλια.

Η παρουσία των επιχειρήσεων στα Social Media είναι σημαντική, αλλά δεν αρκεί. Η σωστή στρατηγική διαχείρισης των κοινωνικών δικτύων είναι αυτή που θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε το κοινό μας. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο κάποιες φορές, όμως με την κατάλληλη ομάδα υποστήριξης, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Φωτογραφία από τον χρήστη PhotoMIX Company στο Pexels