Ήδη από τις πρώτες εμφανίσεις οργανωμένων επιχειρήσεων βρίσκουμε χαρακτηριστικά logo. Οι επιχειρήσεις επιλέγουν με προσοχή την εικόνα που θα τις αντιπροσωπεύει. Έτσι, η σημασία του logo παίζει συχνά καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Η σπουδαία σημασία του logo για τις επιχειρήσεις
Αρχικά, logo ή λογότυπο είναι η χαρακτηριστική εικόνα που χρησιμοποιούμε ως αντιπροσωπευτική για κάθε επιχείρηση. Ακόμα κι ένας ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί – και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο – να έχει το δικό του λογότυπο.
Πώς δημιουργούμε ένα logo για την επιχείρησή μας;
Το πιο βασικό ζήτημα στη δημιουργία του λογότυπου είναι να αποφασίσουμε πρώτα για τα χρώματα. Θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η χρωματική παλέτα που θα επιλέξουμε, θα αντιπροσωπεύει την εικόνα που θέλουμε να δώσουμε στο κοινό μας.
Επιπλέον, με βάση αυτά τα χρώματα, θα κινούνται από εδώ και στο εξής κατά κύριο λόγο και οι διάφορες δημοσιεύσεις και διαφημίσεις της εταιρείας μας.
Έπειτα, θα πρέπει να επιλέξουμε κάποια χαρακτηριστική εικόνα. Υπάρχει πληθώρα πετυχημένων παραδειγμάτων από εταιρείες που έχουν κάνει παραπάνω από αισθητή την παρουσία τους μέσω του logo τους.
Για παράδειγμα, η Coca-Cola χρησιμοποιεί ολόκληρη την επωνυμία της ως λογότυπο με συγκεκριμένη γραμματοσειρά. Από την αλλή, η Apple έχει επιλέξει με ένα λιτό, δαγκωμένο μήλο να μείνει στο μυαλό του κοινού.
Επομένως, ποια είναι η σημασία του logo;
- Με το λογότυπο μπορούμε να διαφοροποιήσουμε το brand μας.
- Γινόμαστε γνωστοί μέσω αυτού και ισχυροποιούμε τη θέση μας στην αγορά.
- Μπορούμε να προβάλλουμε το στυλ ολόκληρης της επιχείρησης.
- Το κοινό μας αναγνωρίζει εύκολα μέσω αυτού.
Ποιο είναι λοιπόν το τέλειο logo;
Αν θα μπορούσαμε με ασφάλεια να πούμε ότι υπάρχει το τέλειο λογότυπο, τότε αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερα σημαντικά χαρακτηριστικά.
Συνολικότητα και συναίσθημα: το λογότυπό μας θα πρέπει να έχει μια συνοχή σε ό,τι αφορά τη χρωματική του παλέτα. Έτσι λοιπόν το συναίσθημα που θα προκαλεί να είναι κάτι θετικό και ευχάριστο.
Κρυφό μήνυμα: θα είναι ιδανικό αν καταφέρουμε το λογότυπό μας να έχει διάφορους τρόπους ανάγνωσης. Θα μπορούσε δηλαδή να περνάει με έναν έξυπνο τρόπο κάποιους στόχους της εταιρείας μας.
Διάρκεια: θέλουμε το λογότυπό μας να είναι «για πάντα». Δεν είναι καλή πρακτική να αλλάζουμε συχνά λογότυπο. Αντιθέτως, μπορούμε να δημιουργήσουμε το βασικό μας logo και να προχωράμε σε βελτιώσεις σύμφωνα πάντα με τις τάσεις.
Μοναδικότητα και αναγνωρισιμότητα: προσέχουμε πάρα πολύ τη διαδικασία του σχεδιασμού logo. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μη μοιάζει με κανένα άλλο λογότυπο. Έτσι λοιπόν το κοινό θα μπορεί να αναγνωρίσει εύκολα την επιχείρησή μας μέσα από το logo.
Ασπρόμαυρο: ένα λογότυπο πιθανότατα θα προτιμήσουμε να έχει χρώματα. Ωστόσο, θα πρέπει να δοκιμάσουμε να το δούμε και στην ασπρόμαυρη μορφή του. Θέλουμε λοιπόν, είτε χρωματιστό είτε ασπρόμαυρο, να είναι αντιληπτό και εξίσου όμορφο.
Διαστάσεις: ένα καλό λογότυπο είναι εύκολο στην προσαρμογή. Αυτό σημαίνει ότι για να το ανεβάσουμε σε διάφορες πλατφόρμες ή και να το εκτυπώσουμε, ενδεχωμένως να πρέπει να αλλάξουμε τις διαστάσεις του. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να μην χαλάει η εικόνα όταν αλλάζουν οι διαστάσεις.
Οι απαιτήσεις για το ιδανικό λογότυπο είναι αρκετές και πολλές φορές δεν υπάρχει ο χρόνος για να ασχοληθούμε. Γι’ αυτόν τον λόγο, μπορούν να αναλάβουν αυτή τη σπουδαία εργασία έμπειροι επαγγελματίες. Έτσι, θα έχετε πρόσβαση σε πολλές και δημιουργικές ιδέες και θα μπορέσετε να επιλέξετε την πλεόν αντιπροσωπευτική για την επιχείρησή σας.